Lilla Stjärna

Idag var min första dag på sommarlovet och den såg ut så att jag åkte till stan för att köpa presenter till Hille och Johanna och till byta en present som min kusin ska få imorgon när vi åker dit. Så jag kommer hem på Söndag så det kan bli lite dålig update så att säga. Men jag har väl lyssnat på väldigt mycket musik, och läst ur en bok som jag och pappa köpte för båda ville läsa den.

Den heter Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist som också har skrivit Låt Den Rätte Komma In. Jag vill inte säga för mycket för att avslöja, men om den kom som film så finns det kankse en eller två scener som gör den till 15 årsfilm. Lite obehagligt, men om man klarar av sådant så ska man absolut läsa den. Annars också.
Men detta står på baksidan:

Två flickor växer upp på olika håll i Sverige, med mycketolika förutsättningar. Den ena hittas övergiven i skogen och växer upp gömd i en källare. Hon har en enastående förmåga: hon kan sjunga helt rent, och härma all musik hon hör. Den andra har inga sådana förmågor, är inte speciell på något sätt. Hon är precis som alla andra-möjligen lite fulare, lite tjockare, lite konstigare. Det dröjer fjorton år innan de två flickorna möts. Tillsammans sätter de igång en serie händelser som leder fram till Allsång och kaos.

Jag tror att denna bok kan komma och bli lite läskigare, nu har jag bara läst lite mindre än hälften.
Oj hoppas att ni orkar läsa allt det här.


En tröja från Bikbok som följde med mig hem idag. En sådan där "baseballtröja" eller vad man kallar det. Fin är den i alla fall.


Snygg framsida är det också

Kommentarer
~ƒαтιмαѕωαяу

hej allt bra? :D

2011-06-11 01:15:25
URL: http://fatimaswary.blogg.se/
L.I.N.N.E.A ♥ Photography



Veckans blogg på min blogg, är gärna med!;D



Direktlänk: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/2011/june/veckans-blogg-avslutad-anmal-er-igen-i-det-h.html#comment



SPAM ÄR TILLÅTET



Förlåt om du inte gillar såna här kommentarer!

2011-06-12 14:43:02
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Smsa Låna

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-20 22:21:15
URL: http://smsalåna.nu
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: