Sjuk, ill, malades, malos, syg, syk, male, sairas

Sjuk på flera språk.


Jag vaknar, känner hur torrt det är i rummet. Jag försöker sätta mig upp men kommer bara några centimeter innan jag faller pladask ner på madrassen igen. Jag orkar inte stötta mig upp för jag har ont i armar och ben. Det känns som om halsen sågas sönder innifrån. Mamma kommer in och säger att frukosten är klar, att jag kan komma upp nu.
Men jag säger att jag inte orkar. Nacken och axlarna gör ont, halsen, huvudet, magen. Armarna och benen känns som om dem fått för många blåmärken under huden, och minsta rörelse värker. Knäna håller på att åka av och man vet inte vad man ska göra, för alla ställningar gör ont och huvudet dunkar.
Man behöver inte gå till skolan.
Mamma säger att, nej, du ska vila idag och jag somnar om tills jag vaknar vid lunch.


Min morgon. Jag har mått skit idag. Känner mig lite bättre nu men tvekar om jag kan gå imorn (Idrott, dubbelmatte, 17-grupp NO. Nja jag vet inte). Jag kände mig så frisk igår ju, när det var så soligt och allt.

Något i mitt fönster


Något fint Alvin(lillebror) har gjort på slöjden


Björkarna utanför mitt fönster, vardagsrumsfönstret och mammas fönster.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: